Nagyker gyerekcipők Mit kell tudni a vásárlás előtt
weestep
0
Kedvencek
Gyűjtőcsomagok: 0
Összesen: 0.00 €
Zászló

Válaszd ki a nyelvet

Kizárolagos Európai képviselet
Kizárolagos Európai képviselet

Fogyasztói jogok

A fogyasztók jogai

Mit kell tudni, mielőtt vásárolni

Bárhol is vásárol egy terméket vagy szolgáltatást az EU-ban, a kereskedőnek a vásárlás előtt egyértelmű, helyes és érthető információkat kell megadnia a termékről vagy a szolgáltatásról.

Ennek a szerződéses információnak tartalmaznia kell:

A Termék Kiemelése

Összes ár, beleértve az összes adót és díjat

Szállítási költségek ( adott esetben) - és egyéb kiegészítő költségek

Fizetési, szállítási vagy végrehajtási megállapodás

A kereskedő személyazonosságára, címére és telefonszámára

A szerződés időtartama (adott esetben)

Előfordulhat, hogy ezen információk egy részét nem kell kifejezetten megadni, ha ez a kontextusból egyértelmű, például a boltban lévő polcon megjelenő termék jellemzői.

Ha online, telefonon, postai rendelési katalógusban vagy kereskedőktől vásárol, a vásárlás előtt a következő adatokat is meg kell adnia:

A kereskedő e-mail címe

Bármely országspecifikus szállítási korlátozás

A lemondás joga 14 napon belül

elérhető értékesítés utáni szolgáltatások

a viták rendezésének mechanizmusai

A kereskedő értékesítési nyilvántartási száma

A kereskedő szakmai címe és HÉA-adatai (adott esetben)

Szakmai szövetség, amelyhez a kereskedő tartozik (adott esetben).

Ezekre a vásárlásokra, meg kell szem előtt tartani, hogy nem kell fizetni a szállítási és egyéb költségek, amelyek nem tájékoztatták előre.

A szerződéseket egyszerű és érthető nyelven kell megírni, és nem tartalmazhatnak tisztességtelen szerződési feltételeket.

Egyes EU-országokban a megrendelés visszaigazolásának, törlésének és egyéb jogi követelményeknek a joga nem vonatkozik az 50 eurónál kisebb értékű végpontok közötti vásárlásokra.

Vásárlási visszaigazolás

Ha vásárolt valami más, mint egy igazi áruház - mint például az online, telefonon vagy katalógusban - meg kell kapnia írásos visszaigazolást a tranzakció. A visszaigazolásnak papíron vagy hosszú távú formában kell lennie, például e - mailben vagy üzenetben a személyes fiókjába a kereskedő webhelyén-feltéve, hogy megtarthatja, és hogy a kereskedő nem tudja egyoldalúan megváltoztatni.

Digitális tartalom

A digitális tartalom interneten történő vásárlásakor speciális információs követelmények vonatkoznak, például zene vagy videó letöltése vagy streamelése. A vásárlás előtt tájékoztatni kell Önt arról is, hogy a tartalom hogyan működik a megfelelő hardverrel/szoftverrel (interoperabilitás) és annak funkcionalitásával, ideértve azt is, hogy a Tartalom használatára földrajzi korlátozások vonatkoznak-e, valamint hogy engedélyezettek-e a privát másolatok.

 

Értékesítés utáni telefon kommunikáció

Azoknak a kereskedőknek, akik értékesítés utáni telefonvonalakat biztosítanak a fogyasztók számára, gondoskodniuk kell arról, hogy a hívásokat az alapáron fizessék meg. A kereskedők nem követelhetik meg a fogyasztóktól, hogy prémium telefonvonalakat használjanak vásárlásuk vagy szerződésük kérésére vagy panaszára.

Vásárlás nem uniós internetes kereskedőktől

Az uniós szabályok szerinti fogyasztói jogai általában az EU-n kívüli internetes kereskedők vásárlásaira is vonatkoznak, amelyek az EU-n belüli fogyasztókat célozzák meg. Előfordulhat azonban, hogy nehezen tudja megvédeni jogait az EU-n kívüli kereskedőktől.

Árképzés és kifizetések

Az EUSZ 50. cikkének hivatkozására vonatkozó brit határozat: további információk

Ha árut vagy szolgáltatást vásárol az EU-ban, egyértelműen tájékoztatni kell Önt a teljes árról, beleértve az összes adót és extra díjat.

Az online vásárlásoknál egyértelműen meg kell erősítenie-például egy gombra kattintva -, hogy tudja, hogy a megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget jelent.

Ha több mint 30 eurós online fizetést szeretne fizetni, legalább két hitelesítési elem kombinációját kell használnia, például:

Van valamid (például a mobiltelefonod vagy a kártyaolvasód) és valami, amit tudsz (PIN vagy jelszó)

Valami van (mobiltelefon vagy kártyaolvasó), és valami van (az ujjlenyomat)

Valami, amit tudsz (PIN vagy jelszó) és valami, ami vagy (az ujjlenyomat)

Ez biztonságosabbá és biztonságosabbá teszi a kifizetéseket.

Felár Kártya Díjak

Az EU-ban a kereskedők nem számolhatnak fel további díjakat a hitel-vagy betéti kártya használatáért. Az egyetlen kivétel e szabály alól az American Express / Diners Club cards and business or corporate credit cards, ahol a munkáltató számlázott helyett. Ha ezeket a kártyákat használja, akkor továbbra is díjat számíthat fel, de ez az összeg nem haladhatja meg azt az összeget, amely ténylegesen a kereskedőnek a fizetés feldolgozásához kerül.

Tudnia kell, hogy ha az eurótól eltérő uniós pénznemben fizet, szolgáltatója továbbra is fizethet valutaváltási díjat, ha kártyáját egy másik EU-országban használja.

További Szolgáltatási Díj

Önnek hozzájárulnia kell a kereskedő által kért további kifizetésekhez, például expressz szállításhoz, ajándékcsomagoláshoz vagy utazási biztosításhoz.

A kereskedő nem számíthatja fel ezeket a szolgáltatásokat, kivéve, ha egyértelműen választotta őket. A kereskedő weboldalán az előre megjelölt jelölőnégyzet használata nem jelenti a beleegyezést, így Ön jogosult lesz az ilyen módon kapott fizetés visszatérítésére.

Ár diszkrimináció

Uniós állampolgárként (ebben az esetben 28 EU-tagállam Izland, Liechtenstein és Norvégia) vagy rezidensként nem fizethet magasabb árat áruk vagy szolgáltatások vásárlásakor az EU-ban csak az Ön állampolgársága vagy lakóhelye szerinti ország miatt.

Ha online árut vásárol az EU-ban, az árak országonként vagy ugyanazon webhely különböző verzióiban változhatnak, például a szállítási költségek különbségei miatt. Azonban, ha vásárolni online, anélkül, hogy a határokon átnyúló szállítás - például, ha veszel valamit a neten, hogy szándékozik elvenni a kereskedő, vagy a boltban a saját Maga hozzáférést kell biztosítani az azonos árak vagy különleges ajánlatok vásárlóként él ebben az EU-ország, nem lehet többet fizetni, vagy elhallgatják a lehetőséget, hogy vásárolni semmit, csak azért, mert élsz, egy másik országban.

Ugyanezek a szabályok vonatkoznak a kereskedő telephelyén nyújtott szolgáltatások vásárlásakor, például amikor belépőjegyet vásárol egy vidámparkba, szállodát foglal, autót bérel, vagy elektronikus szolgáltatásokat vásárol (például felhőszolgáltatásokat vagy weboldalakat tárol), akkor jogosult ugyanazon árakhoz hozzáférni, mint a helyi vásárlók.

Az olyan szerzői jogi védelem, mint a filmek, az e-könyvek vagy a zene, gyakran különböző országokban érvényes licencszerződések hatálya alá tartozik. Tehát nem mindig férhet hozzá ugyanazokhoz a termékekhez ugyanazon az áron minden EU-országban.

ÁFA-visszatérítés

Ha az EU-n kívülről érkezik, akkor jogosult az EU-ban való tartózkodása során vásárolt áruk HÉA-visszatérítésére, ha az árukat a vásárlástól számított 3 hónapon belül szállítják a vámhatóságnak, valamint az ÁFA-visszatérítési dokumentumokat. Általában az eladó készíti őket, bár mivel a rendszer önkéntes, nem minden eladó vesz részt. Egyes országok minimális vételárat állapítanak meg a visszatérítésre való jogosultsághoz.

Online vásárlás egy másik EU-országból

Különleges szabályok alkalmazhatók egy másik EU-országból származó áruk vásárlásakor a lakóhelye szerinti országba történő szállításhoz. Ha az Ön által vásárolt vállalat bizonyos értékű árut értékesít az Ön országában, ahol az árut szállítják, akkor nem számíthat fel HÉA-t abban az országban, ahol a vásárlást elvégezte. Ehelyett HÉA-t kell alkalmazniuk abban az országban, ahol a tételt kézbesítik - rendeltetési ÁFA. Ezeknek a határokon átnyúló értékesítéseknek a maximális összegét az egyes EU-országok határozzák meg 35 000 euró vagy 100 000 euró. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb nagy online áruháznak, amely az EU-n belül szállít, alkalmaznia kell a rendeltetési ÁFA szabályt.

A távközlési, műsorszórási és elektronikus szolgáltatások áfáját abban az országban vetik ki, amelyben Ön él (abban az országban, ahol él, állandó lakcíme van, vagy általában él), nem abban az országban, ahol a szolgáltatást megvásárolja. Ezek a szabályok mind az EU-n belül, mind azon kívül vásárolt szolgáltatásokra vonatkoznak.